Blog Info

Welcome fellow miniature lovers. Welcome to the blog where varius miniatures meet. A small group of friends is working hard on trying to upload more content with time. We hope that you will enjoy what we can show as much as we do. We are always happy to listen to any comments

Witamy wszystkich fanów figurek. Weszliście do bloga, w którym spotykają się różnego rodzaju miniaturki. W miarę możliwości będziemy aktualizować efekty naszych starań. Mamy nadzieję, że się Wam tutaj spodoba. Liczymy na Wasze komentarze.

Sagitari
Dimacheri
Misiek


Saturday 10 August 2013

Wood Elves - Wild Riders Standard Bearer



Pomimo że mój oddział Wild Riders nie jest jeszcze gotowy bo słoneczne i długie dni nie sprzyjają malowaniu postanowiłam pokazać sztandarowego oddziału. Cały odział jest z odzysku i przygotowywałam go dłużej niż zwykle. Koniom trzeba było "odrąbać" plastikowy łby i przykleić metalowe! Pierwszy raz też użyłam materiału do zalepiania dziur dookoła szyi konia a z resztek materiału uformowałam listki. Zupełnie nie wiedziałam jak się do tego zabrać i wykroiłam je za pomocą nożyka.
Zbroja koni jest robiona na wzór zbroi mojego Archaona. To pierwszy gniady koń w armii i nawet podoba mi się efekt. Sztandar miał robić wrażenie "postarzanego i zużytego". Pracuję teraz nad resztą oddziału, ale najprawdopodobniej nie będą szybko gotowi :)

Sagitari

Long and sunny days don't help in painting and my Wild Riders are not ready yet but I decided to show standard bearer. It is a second hand unit and preparing models took longer than usual. Horses' plastic heads had to be chopped off and replaced by metal ones. I used, for the first time, material for filling holes around the horse's necks and I formed leaves from remains of the material. I didn't have any equipment for that and I didn't know how to sculpt so I just cut them using knife.
Horse's armour is made similarly to my Archaon's armour. It is first sorrel horse in my army and I even like the effect. Standard was supposed to make an imppression "old and worn". Now I slowly work on the rest of the unit. but probably they won't be ready to soon.

Sagitari


   

No comments:

Post a Comment